Ta strona używa cookies i podobnych technologii w celu usprawnienia działania, do analizowania zachowań oraz do publikacji reklam u firm trzecich, zgodnie z informacją w naszej Polityce Prywatności. Możesz zgodzić się na wykorzystanie tych technologii lub szczegółowo określić swoje preferencje. Aby wycofać zgodę na udostępnianie danych firmom trzecim, wybierz „Zmień ustawienia plików cookie” lub skontaktuj się z nami mailowo na adres dane.osobowe@bmw-bawariamotors.pl.
Hybrydy plug-in mają swój czas w Polsce w 2025-2030. Dopracowane, z piątej generacji napędem od BMW. Zasięgi elektryczne przekraczają 100 kilometrów. Pełnowymiarowe bagażniki i zbiorniki paliwa. Modele performance. Cisi bohaterowie dekady. W salonach Bawaria Motors wydajemy sporo samochodów BMW z napędem PHEV.
Nowe modele w gamie BMW mają już pełnowymiarowe bagażniki i zbiorniki na paliwo. Wcześniej było inaczej. Zdarzały się pomniejszane.
W końcu BMW nie ma zmniejszonych zbiorników paliwa.
Pięć generacji hybryd BMW: Od Active Tourer 7 z 2009 roku do dzisiejszych PHEV-ów.
Jak zmieniał się zasięg, "ficzery" hybryd, pojemność bagażników i baków.
Terenówki nadają się na hybrydę w sposób sczególny. Ze zwzględu na powierzchnię czołową i masę samochodu, kwestia zużycia paliwa nabiera tu większego znaczenia niż w sedanie i kombi. Wyższa cena SUV-a niejako przykrywa koszt napędu hybrydowego. Dlatego BMW tak zachęca do zakupu X5 z napędem hybrydowym. Również nowe BMW X3.
np.
BMW 550 zmieniło się w 550e.
BMW X3 30 zmieniło się w X3 30e xDrive.
BMW 750i z silnikiem V8 zmieniło się w BMW 750e xDrive i 760e xDrive.
Litera e w nazwie napędu = PHEV.
Zasięgi na energii elektrycznej przekraczają już 100 kilometrów.
Jesteśmy po liftingu Serii 5, gdzie osiągnięto już do 105 km zasięgu.
Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym, bliźniaku, segmencie, masz garaż. Homesteading - rolnik, sadownik, ogrodnik, prowadzący działalność na własnej posesji. Lub kariera - i należy Ci się miejsce na parkingu podziemnym, wielopoziomowym. Wszyscy oni docenią samochód PHEV, który łączy:
To à propos SCT - Stref Czystego Transportu. Cytujemy: Kluczową cechą SCT jest możliwość wprowadzania zmian stopniowo, według rozpisanego na kilka lat planu ;) W Polsce jesteśmy na początku przygody z SCT. Warto mieć w zanadrzu opcję jazdy zeroemisyjnej, np. na rok. 2026. Nawet jeśli tylko przez ok. 50 km - przyda się w Warszawie, Krakowie, Lublinie. Natomiast, co jeśli zapomnimy, zaniechamy doładowania hybrydy plug-in? Wtedy jeździmy hybrydą PHEV jak zwykłą hybrydą, czyli m.in. regeneracyjnie hamujemy (odzyskujemy energię, by doładować akumulator trakcyjny). Przyda się w mieście (do oszczędzania paliwa), ale i zjeżdżając z alpejskiej przełęczy na pustej baterii; na dół dojeźdżamy z baterią w dużej mierze naładowaną. Tego nie zrobimy benzyną/dieslem z technologią mild hybrid.
Zobacz też: SUVy PHEV od BMW.