Title
Hybrydowe samochody BMW

Zmień parametry wyszukiwania

Dostępnych samochodów: 6

Hybryda Plug-in od Ręki. Zapraszamy!

Hybrydy plug-in mają swój czas w Polsce w 2025-2030. Dopracowane, z piątej generacji napędem od BMW. Zasięgi elektryczne przekraczają 100 kilometrów. Pełnowymiarowe bagażniki i zbiorniki paliwa. Modele performance. Cisi bohaterowie dekady. W salonach Bawaria Motors wydajemy sporo samochodów BMW z napędem PHEV.

Duże zbiorniki paliwa i bagażniki w Hybrydach

Nowe modele w gamie BMW mają już pełnowymiarowe bagażniki i zbiorniki na paliwo. Wcześniej było inaczej. Zdarzały się pomniejszane.

W końcu BMW nie ma zmniejszonych zbiorników paliwa.

Duże baki i bagażniki w Plug-in Hybrydach BMW

Jak ewoluowały hybrydy BMW?

Pięć generacji hybryd BMW: Od Active Tourer 7 z 2009 roku do dzisiejszych PHEV-ów.

Jak zmieniał się zasięg, "ficzery" hybryd, pojemność bagażników i baków.

Od Gen 1 do Gen 5

SUV-y PHEV

Terenówki nadają się na hybrydę w sposób sczególny. Ze zwzględu na powierzchnię czołową i masę samochodu, kwestia zużycia paliwa nabiera tu większego znaczenia niż w sedanie i kombi. Wyższa cena SUV-a niejako przykrywa koszt napędu hybrydowego. Dlatego BMW tak zachęca do zakupu X5 z napędem hybrydowym. Również nowe BMW X3.

Hybrydy SUV od ręki

Hybrydy plug-in wypierają coraz więcej tradycyjnych modeli

np.

BMW 550 zmieniło się w 550e.

BMW X3 30 zmieniło się w X3 30e xDrive.

BMW 750i z silnikiem V8 zmieniło się w BMW 750e xDrive i 760e xDrive.

Litera e w nazwie napędu = PHEV.

Zasięgi hybryd

Zasięgi na energii elektrycznej przekraczają już 100 kilometrów.

Jesteśmy po liftingu Serii 5, gdzie osiągnięto już do 105 km zasięgu.

Dla kogo Plug-in hybryda?

Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym, bliźniaku, segmencie, masz garaż. Homesteading - rolnik, sadownik, ogrodnik, prowadzący działalność na własnej posesji. Lub kariera - i należy Ci się miejsce na parkingu podziemnym, wielopoziomowym. Wszyscy oni docenią samochód PHEV, który łączy:

  • Atrakcyjną cenę zakupu.
  • Pokaźny zasięg i rewelacyjne przyspieszenie (suma silnika spalinowego i elektrycznego).
  • Jazdę zeroemisyjną na prądzie.
  • Codzienne, za to szybkie i nieobciążające sieci elektrycznej, doładowywanie akumulatora wysokonapięciowego - jeśli chcemy codziennie jeździć na prądzie - sss...
  • Satysfakcjonujące ładowanie do pełna z fotowoltaiki - wrzesień, październik, słońce coraz niżej nad horyzontem.
  • Nowe hybrydy BMW mają bagażnik i zbiornik paliwa o takiej samej lub porównywalnej pojemności, jak w benzynie i Dieslu. Czyli spore. Więcej.


A co jeśli nie musimy codziennie jeździć na prądzie, ale chcemy mieć taką opcję?

To à propos SCT - Stref Czystego Transportu. Cytujemy: Kluczową cechą SCT jest możliwość wprowadzania zmian stopniowo, według rozpisanego na kilka lat planu ;) W Polsce jesteśmy na początku przygody z SCT. Warto mieć w zanadrzu opcję jazdy zeroemisyjnej, np. na rok. 2026. Nawet jeśli tylko przez ok. 50 km - przyda się w Warszawie, Krakowie, Lublinie. Natomiast, co jeśli zapomnimy, zaniechamy doładowania hybrydy plug-in? Wtedy jeździmy hybrydą PHEV jak zwykłą hybrydą, czyli m.in. regeneracyjnie hamujemy (odzyskujemy energię, by doładować akumulator trakcyjny). Przyda się w mieście (do oszczędzania paliwa), ale i zjeżdżając z alpejskiej przełęczy na pustej baterii; na dół dojeźdżamy z baterią w dużej mierze naładowaną. Tego nie zrobimy benzyną/dieslem z technologią mild hybrid.

Zobacz też: SUVy PHEV od BMW.

Ładowanie prądem BMW 530e Hybrid