Jak mieć "Radość z jazdy" w budżecie?

Klienci pytają: jak poczuć emocje z jazdy BMW za rozsądne pieniądze? Odpowiadamy: znana-nieznana Seria 2. Dla wstępujących w szeregi BMW przygotowało jednak zagwozdkę - Seria 2 łączy pod jednym dachem trzy modele o zgoła odmiennych zastosowaniach. Napędzana oś tylna jest tylko w BMW serii 2 Coupé - i to ten wariant potrafi wgnieść kierowcę w fotel. I robi to w budżecie. Dla kogo jest Seria 2? I czym się je dwójkę Coupé?

Nowe BMW M240i xDrive Coupé tył

Kompakty BMW - który wybrać?

Jeśli wchodzisz do świata BMW, być może nie chcesz dużo ryzykować. Tylko sprawdzić - "czy BMW jest dla mnie"? Kierujesz uwagę na segment kompaktów (autosegment C). Żeby łatwo zaparkować w mieście/na osiedlu, pomieścić siebie i rodzinę na wakacje, spalić w normie, a potem, być może, łatwo odsprzedać samochód.

Kompaktowe w BMW są Seria 1 i Seria 2.

I teraz dwa pytania:

  1. Szukasz jakości premium? Odpowiedzią jest Seria 1, Seria 2 Gran Coupé i Seria 2 Active Tourer. Wszystkie trzy modele są kompaktowe i mają przedni napęd - łatwo się prowadzą.
  2. Czy może emocji z jazdy? Odpowiedzią jest Seria 2 Coupé. Napęd na tył - bardziej narowisty.

Żeby uzmysłowić sobie, o jak różnym przeznaczeniu modele kryje stajnia Serii 2, posłużmy się porównaniem:

  • Czystej krwi arabskiej cwałujący, galopujący ogier (Coupé)
  • Gorącokrwisty kłusujący wierzchowiec (Gran Coupé)
  • Wysoki w kłębie koń zimnokrwisty, przyjemnie kłusujący - klacz lub koń pociągowy (Active Tourer)

Czarnym koniem Serii 2 jest więc Coupé!


Czy BMW serii 2 Coupé jest dla mnie?

Dla kogo jest najmniejsze, prawdziwie sportowe BMW?

  • Jeśli chcesz radości z jazdy, a nie stać Cię na [tu wstaw markę na P, L, inną sportową].
  • Dla singla, bezdzietnej pary, ew. pary z małymi dziećmi.
  • Jeśli lubisz spalić gumę, postawić samochód bokiem.
  • Choć zasadniczo szukasz czegoś praktycznego, pojemnego, łatwego w odsprzedaży.

Ot - bez dużego ryzyka - entry-level sportowe BMW do sprawdzenia i odnalezienia się w naszym świecie lub powiedzenia sobie "to nie dla mnie".


Konstrukcyjna odmienność Coupé.

Co stoi za wyższą ceną podstawowej wersji Serii 2 Coupé w porównaniu z Gran Coupé i Active Tourerem?

  • Mocne napędy - w Coupé nie schodzimy poniżej 156KM (250 Nm), podczas gdy w Gran Coupé - 136KM (220 Nm), a w Active Tourerze - 122KM (230 Nm).
  • Cztery lub sześć cylindrów w Coupé. U pozostałej dwójki mamy również jednostki trzycylindrowe.
  • Automatyczna sportowa 8-biegowa skrzynia biegów Steptronic z łopatkami na kierownicy. W Gran Coupé w podstawie jest skrzynia manualna, w Active Tourer automat 7-biegowy bez łopatek.
  • Napęd na tylną oś w Coupé. U pozostałej dwójki napędzana jest przednia oś (oczywiście w każdym jest też opcja napędu xDrive - na wszystkie koła).
  • Nie mówiąc o odmiennym, w naszej ocenie bardziej atrakcyjnym designie Coupé.

O wytrzymałości konstrukcji niech też świadczy napęd "maxi", jaki włożono pod maskę (porównujemy silniki benzynowe), i tak:

  • w Coupé mamy model M240i xDrive 374KM (500 Nm), a biorąc pod uwagę M2 - nawet 460KM (550 Nm), przyspieszenie w 4,3 sek. do setki w obydwu odmianach.
  • w Gran Coupé mamy model M235i xDrive 306KM (450 Nm), 4,9 sek. do setki.
  • w Active Tourer - 223i xDrive 218KM (360 Nm), 6,9 sek. do setki.

Zapraszamy! Mamy od ręki trzech przedstawicieli Serii 2 - zarówno nowe, jak i używane samochody.

Salony BMW Bawaria Motors Warszawa, Janki, Piaseczno, Katowice i Gdańsk.

Zobacz BMW Serii 2 Coupé od ręki

Nowe BMW M240i xDrive Coupé (G42)
Video test BMW serii 2 Coupé M240i