Dla kogo BMW serii 1?

Jak traktować BMW 1: pierwsze, czy kolejne BMW w życiu?Napęd na przednią oś w BMW serii 1 pojawił się w trzeciej generacji (wcześniej był na tył). Dobrze to czy źle? Również słowo o trzech cylindrach versus cztery cylindry w BMW. Co mówią klienci i punkt widzenia dealera.

Fluorescencyjne BMW serii 1 (F40), stare miasteczko, wieża kościelna

Przedni napęd. Czy zmienił się kupujący Serię 1?

Przedni napęd wprowadzono w trzeciej generacji BMW serii 1 (F40, produkcja od 2019 r.). Fakt przednionapędowości Serii 1 podaje się bez kontekstu, a ten jest następujący:

  • Rzeczywiście wcześniej w BMW serii 1 był napęd na tylną oś (w pierwszej generacji E87, produkcja 2004-2011 i w drugiej generacji F20, prod. 2011-2019).
  • Miejsca było tak mało, że na tylnej kanapie jeździło się z kolanami pod brodą.
  • Nie było jeszcze wtedy Serii 2, która - uwaga - ma napęd na tył (Coupé) i jest to ten sam segment rynkowy C (kompakt), co Seria 1.
  • W ramach Serii 1 są takie modele jak 128ti (napęd na przód z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, zawieszenie M Sport) oraz M135i xDrive (napęd na wszystkie koła).

Pytania pozostaje - skąd decyzja BMW o zmianie napędzanej osi z tylnej na przednią. My uważamy, że złożyły się na to trzy rzeczy:

  • Badania rynkowe - w Wlk. Brytanii 70% respondentów w latach nastych XXI w. myślało, że Seria 1 ma napęd na przód. Więc BMW tak zrobiło.
  • Zatem nie wszystkich obchodzi, która oś jest napędzana. Ale również, nie każdy mężczyzna chce, żeby jego żona "latała bokiem na rondzie" ;)
  • Przedni napęd może korelować ze zmniejszeniem zużycia paliwa, większą przestrzenią w kabinie.

Czy BMW serii 1 jest dla mnie?

Gdy w salonie rozmawiamy z klientem, który wcześniej nie jeździli BMW, i prosi o uczciwą radę, i pyta "Kiedy jest dla mnie czas na BMW?":

  • Jeśli znudziły ci się marki popularne.
  • Jeśli marzyłeś, myślałeś, żeby przejść na markę premium.
  • Jeśli podoba Ci się samochód kompaktowy, ten rozmiar samochodu (u nas mniejsze jest MINI).
  • Jeśli jest dla Ciebie do zaakceptowania ok. 10% różnica w cenie.

Jest to też podstawowy test sprawdzający "Dla kogo BMW w ogóle?".

Słowo o trzech cylindrach.

W BMW dominują silniki 4-cylindrowe. Ale faktem jest, że napędy 116i i 118i to są trzy cylindry. Silnik B38 - jeden z bardziej bezawaryjnych silników BMW. Użytkownicy są zadowoleni z trwałości i osiągów. Jednostka ta jest w Serii 1 i w BMW X1 i są to najpopularniejsze modele w Europie.

Zapraszamy!

Zobacz BMW Serii 1 od ręki

BMW serii 1 128ti
BMW Serii 1 128ti. Zawieszenie M Sport obniżone o 10 mm. Dyferencjał torsen o obniżonym poślizgu. Napęd na przód. Silnik 2.0 TwinPower Turbo o mocy 195 kW/265 KM.
Video BMW Serii 1 128ti