Ta strona używa cookies i podobnych technologii w celu usprawnienia działania, do analizowania zachowań oraz do publikacji reklam u firm trzecich, zgodnie z informacją w naszej Polityce Prywatności. Możesz zgodzić się na wykorzystanie tych technologii lub szczegółowo określić swoje preferencje. Aby wycofać zgodę na udostępnianie danych firmom trzecim, wybierz „Zmień ustawienia plików cookie” lub skontaktuj się z nami mailowo na adres dane.osobowe@bmw-bawariamotors.pl.
Czy jechać do serwisu BMW specjalnie na wymianę piór wycieraczek? Tak, wykonujemy klientom wymianę samych piór. Bo taki drobiazg jak nowe wycieraczki potrafi o 100% podnieść satysfakcję z jazdy. Montujemy (i sprzedajemy na wynos) oryginalne pióra BMW, dobrane do modelu (długość i konstrukcja pióra). Regulujemy dysze spryskiwacza. Wymiana piór szyby przedniej, tylnej i reflektorów.
Mamy również pióra do systemów natrysku płynu na szybę wprost z ramienia wycieraczki lub z pióra wycieraczki (najnowsze rozwiązanie). Są trzy różne systemy w BMW - poniżej prezentujemy ich specyfikę/zalety.
Wymieniamy pióra wycieraczek szyby przedniej, tylnej i reflektorów we wszystkich seriach, typoszeregach i rocznikach BMW - nowe i starsze modele - benzyna, diesel, PHEV, elektryk.
M.
in. Seria 1 - Seria 2 - Seria 3 - Seria 4 - Seria 5 - Seria 6 - Seria 7
- Seria 8 - i3 i4 i7 i8 - X1 X2 X3 X4 X5 X6 X7 XM - M2 M3 M4 M5 M6 M8 -
Z4 - odmiany GT Gran Turismo - elektryki iX.
Ideałem jest wymiana piór szyby przedniej co 6 miesięcy (tylna szyba i reflektory - rzadziej). Nie każdy użytkownik BMW przyjmuje argumenty za tak częstą wymianą piór szyby czołowej. Pióra tracą swoje właściwości stopniowo i łatwo przeoczyć moment, w którym bezpieczeństwo eksploatacji samochodu cierpi już nadmienie, a "radość z jazdy" ustąpiła miejsca cierpieniu. Wymienia się wtedy pióra awaryjnie, na gwałt. Może dojść do porysowania przedniej szyby.
Oto ranking modeli, których użytkownicy aktualnie wymieniają pióra wycieraczek najczęściej:
Zapraszamy Was, kierowcy tych modeli, na wymianę wycieraczek szczególnie gorąco!
Autoryzowane Serwisy BMW Bawaria Motors Warszawa • Janki • Piaseczno • Katowice • Gdańsk.
Zalecany interwał wymiany piór szyby przedniej - co 6 miesięcy.
Pióra szyby tylnej i reflektorów - co 12-24 miesiące.
Jakie objawy wskazują na potrzebę wymiany piór wycieraczek?
Zapraszamy do sklepów Bawaria Motors po oryginalne pióra BMW.
Warszawa • Janki • Piaseczno • Katowice • GdańskWymiana samych gumek też jest możliwa (chociaż nie ma gumek OE BMW na wymianę). Gumki wymieniają prawdziwi koneserzy czy minimaliści.
Pióro rzadko sprawuje się jak nowe po wymianie gumek, bo trudno pióro
zmontować do stanu fabrycznego (inne luzy po zmontowaniu, minimalnie różniące się
wymiary gumek-zamienników od tych oryginalnych).
Są już gumki do flat blade'ów - zwanych też piórami płaskimi, choć wymiana gumki w piórze flat blade może wymagać bardziej rozwiniętych zdolności manualnych (m.in. wykonania wycięć w gumce) niż w piórze standardowym.
Nie w każdym piórze flat blade wymiana samej gumy jest możliwa. Musi to być pióro z gumką pływającą, ruchomą.
Wymiana samych gum niesie też inne ryzyka:
Przed wymianą piór warto mieć świadomość, który z trzech systemów spryskiwacza mamy na pokładzie. Szczególnie przy trzecim, najnowszym i najbardziej zaawansowanym, potrzebne są i specjalne pióra ze zintegrowanymi dyszami, i umiejętność wymiany potwierdzona praktyką.
Chcemy tu również dać wyraz zaawansowaniu BMW w kwestii takiego drobiazgu, jak oczyszczanie szkła samochodowego z pyłu, błota, śniegu, szadzi, oblodzenia. Przyczynek do odpowiedzi na pytania "Czy warto kupić BMW?" i "Czy BMW jest dla mnie?".
Czyli system tradycyjny, tylko w BMW mogą być trzy podgrzewane grzybki. W innych markach bywają po dwa grzybki.
Zaletą jest prostota konstrukcji i rozpoznanie przez niezależnych mechaników. Każdy serwisant wie, jak system działa.
Wadami jest podatność na wiatr, nietrafianie płynu w cel już przy niewielkich zakłóceniach, np. lekkim rozregulowaniu dysz, zabrudzeniu, poluzowaniu grzybka. Dochodzi marnowanie płynu, bo część płynu spływa na podszybie lub w czasie jazdy zdmuchiwana jest na słupki A i na szyby boczne. A więc i konieczność częstszego uzupełniania płynu w zbiorniczku pod maską.
System jest w pewnym sensie najmniej bezpieczny - potrafi zakłócić widoczność kierowcy. Ważne jest właściwe wyregulowanie dysz i oczywiście rozważna obsługa przez kierowcę.
System taki nie wymaga specjalnych piór wycieraczek, ot montujemy flatblade'y lub nawet pióra konstrukcji tradycyjnej. Jakość piór, ich trwałość odgrywa kluczową rolę. Zapraszamy po oryginalne pióra BMW i na ich wymianę u nas w serwisach.
System skuteczniejszy i nowszy. Dysze są tu zamocowane do ramion wycieraczek, ale nie do piór. I jest tych dysz więcej (p. rysunek)
Np. BMW serii 7 (G70) - 2022-
Natrysk płynu na szybę ma miejsce tylko gdy wycieraczka porusza się do góry. Płyn w większości trafia tam, gdzie powinien, prawie się nie marnuje. Wycieraczka pracuje na mokro.
Dysze nie są podgrzewane. Zalecany jest płyn spryskiwacza zimowy, niezamarzający.
Wymiana piór wymaga tu większej uwagi.
System najbardziej zaawansowany. Wymaga specjalnych pióra wycieraczek BMW z wbudowanymi i podgrzewanymi dyszami.
Wystepuje np. w BMW iX.
Płyn może być natryskiwany zarówno gdy wycieraczka porusza się w górę, jak i w dół. Doskonała skuteczność oczyszczania szyby przedniej. Prawie brak zakłócania widoczności kierowcy - system w trakcie pracy prawie niezauważalny dla prowadzącego.