Ta strona używa cookies i podobnych technologii w celu usprawnienia działania, do analizowania zachowań oraz do publikacji reklam u firm trzecich, zgodnie z informacją w naszej Polityce Prywatności. Możesz zgodzić się na wykorzystanie tych technologii lub szczegółowo określić swoje preferencje. Aby wycofać zgodę na udostępnianie danych firmom trzecim, wybierz „Zmień ustawienia plików cookie” lub skontaktuj się z nami mailowo na adres dane.osobowe@bmw-bawariamotors.pl.
Prezentujemy znakomity samochód elektryczny do miasta, dla niedużej rodziny oraz do odkrywania nieprzetartych szlaków. BMW iX1 to hit sprzedaży bawarskiej marki, co nie dziwi biorąc pod uwagę wszechstronność i fantastyczną stylistykę tego modelu. Przyspieszenie od zera do setki w 5,6 sek. czyni jednak z iX1 coś więcej niż środek transportu.
BMW iX1 to SUV segmentu C z napędem elektrycznym. Z zewnątrz iX1 również sprawia wrażenie znacznie większego samochodu. Jest to zasługa dynamicznej linii nadwozia. Auto nie jest przesadnie masywne, ma świetne proporcje oraz wiele charakterystycznych dla marki BMW elementów – jak chociażby duży grill z kultowymi „nerkami”. Duży rozstaw osi oraz krótkie zwisy przekładają się na kompaktowość konstrukcji, dzięki czemu ten samochód doskonale odnajduje się w zatłoczonym mieście. Jest przestronny w środku i stylowy na zewnątrz.
Napęd elektryczny X-jedynki trzeciej generacji, dostępnej w salonach BMW Bawaria Motors w Warszawie, Jankach, Piasecznie, Katowicach i Gdańsku, pozwala zrealizować już postulat BMW Power of Choice, czyli wszystkie cztery rodzaje napędu w jednym modelu - benzyna, diesel, hybryda, elektryk.
BMW iX1 to samochód, który usatysfakcjonuje zarówno fanów szybkiego pokonywania miejskiej dżungli, jak i statecznych kierowców, dla których najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz niskie koszty eksploatacji. Od zera do setki w 5,6 sekundy. A jednocześnie zużycie eneregii elektrycznej na poziomie 17-18 kWh/100 km przebiegu, podczas gdy norma dla samochodów miejskich (nie crossoverów) to 17 kWh.
Jeśli wybierasz pomiędzy elektrykiem a napędem benzynowym, sama moc wyższa w elektryku o jakieś 100 KM niż w benzynie daje do myślenia. Jednak dopiero porównanie przyspieszenia - wspomniane 5,6 sek. w elektryku - z 7,1 sek. w najmocniejszym napędzie spalinowym wskazuje na zwycięzcę w kategorii dynamika/oszczędność. Bo wspomniane 17-18 kWh zużytego prądu na 100 km większość klientów przemnoży przez cenę kilowatogodziny z domowego rachunku za prąd (większość ładowań odbywa się w praktyce z domowej instalacji elektrycznej).
Produkcja: Ratyzbona / Regensburg w Bawarii, Niemcy.
BMW iX1 to SUV, który na nowo definiuje przyjemność z podróżowania. Nie ważne, czy pokonujemy krótki odcinek z pracy do domu, czy dłuższą trasę po kiepskich drogach – zarówno kierowca, jak i pasażerowie, będą doświadczać maksymalnej wygody. Jest to zasługa m.in. doskonałych materiałów wykończeniowych, świetnego wyciszenia wnętrza oraz podwyższonej pozycji siedzenia, co przekłada się na lepszą widoczność. Warto również wspomnieć o powiększonej ilości miejsca na nogi na tylnej kanapie – pasażerowie mają do swojej dyspozycji aż 50+ cm wolnej przestrzeni, dzięki czemu wyjazd w długą trasę nie będzie problemem nawet dla wysokich osób.
BMW iX1 śmiało może pełnić funkcję samochodu rodzinnego, co jest zasługą nie tylko przestronności, ale także przemyślanego rozkładu wnętrza. Istotnym elementem jest przesuwny i dzielony w proporcjach 60:40 drugi rząd siedzeń. Dzięki temu rozwiązaniu można łatwo zwiększyć ilość miejsca dla pasażerów z tyłu, co przyda się w momencie, gdy np. zamontujemy duży, obrotowy fotelik dziecięcy. Natomiast w sytuacji, gdy potrzebujemy przewieźć więcej bagażu, wystarczy przesunąć kanapę w stronę deski rozdzielczej, zyskując pokaźną przestrzeń na ładunek.
Gdy trzeba przewieźć długie przedmioty, przyda się opcja składania oparć tylnej kanapy – są one dzielone w proporcjach 40:20:40. Tym samym nie trzeba całkowicie rezygnować z miejsc dla pasażerów, aby np. przetransportować sprzęt sportowy czy szafkę.
Załadunek bagaży ułatwia szeroko otwierana pokrywa bagażnika oraz niski próg. W razie potrzeby istnieje również możliwość szybkiego złożenia przedniego fotela, co zmieni BMW iX1 w małe auto dostawcze, idealnie do przewiezienia np. rowerów.
BMW nie zapomniało też o codziennym komforcie kierowców, zwłaszcza
rodziców i osób robiących zakupy. Klapa bagażnika otwiera się
automatycznie – wystarczy jeden ruch stopą, który aktywuje czujnik
umieszczony pod zderzakiem.
W zakładzie BMW Group w Ratyzbonie, w sercu Bawarii. Z tej samej linii produkcyjnej zjeżdżają elektryki iX1, hybrydy PHEV i BMW X1 z napędem spalinowym.