Nowe BMW iX1
Cecha 1
Cecha 1
Cecha 2
Cecha 2
 Cecha 3
Cecha 3

Nowe BMW iX1

Prezentujemy znakomity samochód elektryczny do miasta, dla niedużej rodziny oraz do odkrywania nieprzetartych szlaków. BMW iX1 to hit sprzedaży bawarskiej marki, co nie dziwi biorąc pod uwagę wszechstronność i fantastyczną stylistykę tego modelu. Przyspieszenie od zera do setki w 5,6 sek. czyni jednak z iX1 coś więcej niż środek transportu.

Efektowny design

BMW iX1 to SUV segmentu C z napędem elektrycznym. Z zewnątrz iX1 również sprawia wrażenie znacznie większego samochodu. Jest to zasługa dynamicznej linii nadwozia. Auto nie jest przesadnie masywne, ma świetne proporcje oraz wiele charakterystycznych dla marki BMW elementów – jak chociażby duży grill z kultowymi „nerkami”. Duży rozstaw osi oraz krótkie zwisy przekładają się na kompaktowość konstrukcji, dzięki czemu ten samochód doskonale odnajduje się w zatłoczonym mieście. Jest przestronny w środku i stylowy na zewnątrz.

Napęd elektryczny X-jedynki trzeciej generacji, dostępnej w salonach BMW Bawaria Motors w Warszawie, Jankach, Piasecznie, Katowicach i Gdańsku, pozwala zrealizować już postulat BMW Power of Choice, czyli wszystkie cztery rodzaje napędu w jednym modelu - benzyna, diesel, hybryda, elektryk.

Dynamiczny i oszczędny napęd EV

BMW iX1 to samochód, który usatysfakcjonuje zarówno fanów szybkiego pokonywania miejskiej dżungli, jak i statecznych kierowców, dla których najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz niskie koszty eksploatacji. Od zera do setki w 5,6 sekundy. A jednocześnie zużycie eneregii elektrycznej na poziomie 17-18 kWh/100 km przebiegu, podczas gdy norma dla samochodów miejskich (nie crossoverów) to 17 kWh.

Jeśli wybierasz pomiędzy elektrykiem a napędem benzynowym, sama moc wyższa w elektryku o jakieś 100 KM niż w benzynie daje do myślenia. Jednak dopiero porównanie przyspieszenia - wspomniane 5,6 sek. w elektryku - z 7,1 sek. w najmocniejszym napędzie spalinowym wskazuje na zwycięzcę w kategorii dynamika/oszczędność. Bo wspomniane 17-18 kWh zużytego prądu na 100 km większość klientów przemnoży przez cenę kilowatogodziny z domowego rachunku za prąd (większość ładowań odbywa się w praktyce z domowej instalacji elektrycznej).

Nowe BMW iX1 (U11) - Fakty

Produkcja: Ratyzbona / Regensburg w Bawarii, Niemcy.

Nadwozie

  • Trzecia generacja BMW X1, typoszereg U11.
  • Segment C: Kompaktowy SAV - Sports Activity Vehicle.
  • 5 drzwi, 5 miejsc.
  • Długość/szerokość/wysokość nadwozia: 4500 / 1845 / 1616 mm.
  • Współczynnik oporu powietrza - 0,26.
  • 5 gwiazdek Euro NCAP.
  • Pokaźny rozstaw osi - 2692 mm.
  • Masa elektryka 2085 kg. Prześwit 170 mm.
  • Szerzej rozstawione koła niż w drugiej generacji X1.
  • Klamki zintegrowane - aerodynamiczne.
  • Tempomat z funkcją hamowania samochodem (standard).
  • Alarm kolizji z przodu (również standard) wykrywa teraz nadjeżdżające pojazdy (przy skręcaniu w lewo) oraz pieszych i rowerzystów (przy skręcaniu w prawo).
  • Hak holowniczy wysuwany elektrycznie (opcja). Masa przyczepy przy napędzie EV do 1200 kg.

Kabina

  • Kabina dopracowana pod względem akustyki.
  • BMW Live Cockpit Plus oparty na BMW OS 8. Mniej fizycznych przycisków na desce rozdzielczej.
  • BMW Curved Display - zorientowane na kierowcę, dwa zakrzywione wyświetlacze.
  • "Kuweta" na smartfon przed panelem sterującym na tunelu środkowym.
  • Dostępne tapicerki skórzane: perforowana Sensatec i Vernasca.
  • Fotele mogą mieć masaż.
  • Nowy airbag pomiędzy przednimi fotelami.
  • Oparcie kanapy tylnej dzielone 40:20:40.
  • Bagażnik w elektryku ma pojemność 490 - 1495 litrów.
  • W standardzie regulacja kąta nachylenia oparcia tylnej kanapy dla powiększenia bagażnika.
  • Siedziska tylnej kanapy przesuwne (opcja), dla jeszcze większej elastyczności w kabinie.
  • Pod podłogą bagażnika schowek na kable do ładowania.
W standardzie: 2-strefowa klimatyzacja automatyczna ● Nawigacja z BMW Maps ● Kierownica Sport pokryta skórą ● 4x USB, 2x 12V ● Parking Assistant z kamerą cofania.

Elektryk iX1 xDrive30

  • Moc 230 kW/313 KM przy załączonym Boost (patrz foto łopatki przy kierownicy).
  • Bez Boost moc jest ograniczona do 200 kW/272 KM dla oszczędności energii elektrycznej.
  • Moment obrotowy 494 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h w 5,6 sek.
  • Prędkość maks. 180 km/h dla lepszego zasięgu.
  • Napęd na wszystkie koła. Dwa silniki elektryczne: przy spokojnej jeździe pracuje silnik pod maską napędzający przednią oś. Przy ruszaniu, wyprzedzaniu, dynamicznej jeździe, jeździe w terenie - może się dołączyć silnik napędzający oś tylną.
  • Bateria na płasko w podłodze. Pojemność brutto 66,5 kWh, netto 64,7 kWh.
  • Moc ładowania: AC (prąd zmienny) do 22 kW; DC (prąd stały) do 130 kW.
  • Czas ładowania AC 0-100% 3 godz. 45 min; DC 0-80% 32 minuty.
  • Zużycie energii elektrycznej 16,8-18,1 kWh na 100 km.
  • Do wyboru cztery tryby rekuperacji na biegu D-rive. Jeden z przyjemniejszych trybów to adaptacyjna rekuperacja - zależna od warunków jazdy.
  • Zasięg BMW iX1 to 417-440 km.

Dane techniczne BMW iX1 (PDF)

Rozmiary kół i opon

Najwyższy poziom komfortu

BMW iX1 to SUV, który na nowo definiuje przyjemność z podróżowania. Nie ważne, czy pokonujemy krótki odcinek z pracy do domu, czy dłuższą trasę po kiepskich drogach – zarówno kierowca, jak i pasażerowie, będą doświadczać maksymalnej wygody. Jest to zasługa m.in. doskonałych materiałów wykończeniowych, świetnego wyciszenia wnętrza oraz podwyższonej pozycji siedzenia, co przekłada się na lepszą widoczność. Warto również wspomnieć o powiększonej ilości miejsca na nogi na tylnej kanapie – pasażerowie mają do swojej dyspozycji aż 50+ cm wolnej przestrzeni, dzięki czemu wyjazd w długą trasę nie będzie problemem nawet dla wysokich osób.

Dobry wybór dla rodziny

BMW iX1 śmiało może pełnić funkcję samochodu rodzinnego, co jest zasługą nie tylko przestronności, ale także przemyślanego rozkładu wnętrza. Istotnym elementem jest przesuwny i dzielony w proporcjach 60:40 drugi rząd siedzeń. Dzięki temu rozwiązaniu można łatwo zwiększyć ilość miejsca dla pasażerów z tyłu, co przyda się w momencie, gdy np. zamontujemy duży, obrotowy fotelik dziecięcy. Natomiast w sytuacji, gdy potrzebujemy przewieźć więcej bagażu, wystarczy przesunąć kanapę w stronę deski rozdzielczej, zyskując pokaźną przestrzeń na ładunek.

Gdy trzeba przewieźć długie przedmioty, przyda się opcja składania oparć tylnej kanapy – są one dzielone w proporcjach 40:20:40. Tym samym nie trzeba całkowicie rezygnować z miejsc dla pasażerów, aby np. przetransportować sprzęt sportowy czy szafkę.

Załadunek bagaży ułatwia szeroko otwierana pokrywa bagażnika oraz niski próg. W razie potrzeby istnieje również możliwość szybkiego złożenia przedniego fotela, co zmieni BMW iX1 w małe auto dostawcze, idealnie do przewiezienia np. rowerów.

BMW nie zapomniało też o codziennym komforcie kierowców, zwłaszcza rodziców i osób robiących zakupy. Klapa bagażnika otwiera się automatycznie – wystarczy jeden ruch stopą, który aktywuje czujnik umieszczony pod zderzakiem.

Dla kogo X1?

  • Dla rodziny.
  • Jazda w mieście jak i dłuższe trasy.
  • BMW pisze "All-rounder", "day-to-day" - uniwersalny pojazd do jazdy na codzień.
  • Dla szukających balansu pomiędzy sportową jazdą, zwinnością w zaułkach i komfortem w długich trasach.

Gdzie produkcja?

W zakładzie BMW Group w Ratyzbonie, w sercu Bawarii. Z tej samej linii produkcyjnej zjeżdżają elektryki iX1, hybrydy PHEV i BMW X1 z napędem spalinowym.

Elektryki bez Tajemnic: BMW iX1 (U11)
Nowe BMW iX1 video test
Test zasięgu BMW iX1
Zakup BMW krok po kroku
Twoje BMW iX1 (w Mój Elektryk) To tylko próbka możliwości tego innowacyjnego samochodu. Po więcej szczegółów na temat nowego BMW iX1 zapraszamy do salonów BMW Bawaria Motors w Warszawie, Jankach, Piasecznie, Gdańsku i Katowicach.