Ta strona używa cookies i podobnych technologii w celu usprawnienia działania, do analizowania zachowań oraz do publikacji reklam u firm trzecich, zgodnie z informacją w naszej Polityce Prywatności. Możesz zgodzić się na wykorzystanie tych technologii lub szczegółowo określić swoje preferencje. Aby wycofać zgodę na udostępnianie danych firmom trzecim, wybierz „Zmień ustawienia plików cookie” lub skontaktuj się z nami mailowo na adres dane.osobowe@bmw-bawariamotors.pl.
W Internecie można natknąć się na hasła takie jak 'BMW jazda zimą' czy 'BMW jazda w zimie'. Niby oczywiste, że o napęd na tylną oś chodzi, ale czy tylko? Czy googlujący te hasła mają na myśli bezpieczeństwo w zakręcie, czy może przyspieszenie na zaśnieżonej, oblodzonej nawierzchni. A może chodzi o zużycie paliwa zimą, albo o szybkość nagrzewania się kabiny? Zabezpieczenie antykorozyjne? Spróbujmy nakreślić specyfikę jazdy BMW zimą, z punktu widzenia insiderskiego, salonowego, ale też fanowskiego (nasze służbowe i prywatne samochody to też BMW).
Jeśli ktoś nie chce napędu na tylną oś, który naszym zdaniem jest wielką przewagą BMW, może wybrać Serię 1 czy Serię 2 Gran Coupé / Active Tourer. Dostajemy w tych modelach napęd na przednią oś, czyli według dawnej szkoły bezpieczniejszy na oblodzonej, ośnieżonej nawierzchni. W czasach, gdy nie było kontroli trakcji na pokładzie, rzeczywiście można było jadąc zimą postawić niechcący samochód z napędem na tylną oś bokiem na zakręcie, a nawet zakręcić bączka. Zdarzało się Fiatom 126p. Obecnie samochody BMW są doskonale przygotowane do jazdy w warunkach zimowych, mają na pokładzie baterię systemów bezpieczeństwa aktywnego. Poza tym drogi w Polsce zimą są lepiej utrzymane niż w latach 90.
Drugim "antidotum" jest zakup BMW z napędem xDrive - na wszystkie koła.
Trzecie rozwiązanie - zakup MINI - tu wszystkie modele mają napęd na przednią oś.
Sądzimy jednak, że napędu na tylną oś byś chciał/chciała. Chodzi Ci jednak o przyspieszenie i bezpieczeństwo przy pokonywaniu zakrętów podczas jazdy na co dzień w warunkach zimowych. Czy na śliskiej nawierzchni nie okaże się, że nasze BMW pozostaje w tyle? Polecamy drobiazgowy test z YouTube, pod tytułem:
Audi FWD VS BMW RWD - The Ultimate Test on Snow!
(wklej tytuł do wyszukiwarki YouTube)
Pozwalamy sobie zamieścić dwa screeny z testu:
Ten sam kanał youtubowy przeprowadził test jazdy zimowej samochodami z napędem 4x4, pod tytułem:
Audi Quattro VS BMW XDrive VS Jaguar AWD - The Ultimate Test on Snow!
Polecamy!
Niektórzy martwią się tylnym napędem. W określonych warunkach on nie pomaga. Natomiast nie ma się co bać. Certyfikowane koła BMW (opony z gwiazdką) dają pewność takiego zachowania się samochodu w jeździe zimowej, jak pokazano na w/w video1. Systemy pokładowe w BMW zdecydowanie dają radę, wręcz wchodzą do akcji odrobinę za wcześnie, żeby zapobiec ewentualnemu zarzuceniu tyłem. Do dyspozycji mamy ustawienie TC Off, które może dać wiele radości z jazdy. Dużo funu na śniegu, jeśli umiesz jeździć. Samochody BMW są jednak przede wszystkim bezpieczne. Ale gdy chcesz się pobawić, BMW to umożliwia.
1 Co ciekawe, opony BMW z gwiazdką są homologowane i wyposażeniem obowiązkowym do napędu xDrive, gdzie przy innych oponach mogłyby powstać niekorzystne naprężenia w układzie przeniesienia napędu.
Polecamy nasz Przegląd Zimowy, jeśli masz podejrzenia, że Twoje BMW zachowuje się w jeździe zimowej niezgodnie z obietnicą marki, hasłem "Radość z Jazdy".
Spalanie benzyny/oleju napędowego naturalnie rośnie zimą, szczególnie na krótkich dystansach, przy częstym nagrzewaniu silnika. Czy BMW wyróżnia się na tle innych marek premium? Nie sądzimy, pod warunkiem, że porównujemy samochody o tej samej pojemności silnika i tej samej liczbie cylindrów. Jak zniwelować wyższe zużycie paliwa zimą? Z łatwością możemy oszczędzić litr-dwa paliwa na 100 kilometrów delikatniej traktując pedał gazu, planując trasę przed wyjściem z domu (jak najmniej cykli nagrzewania się silnika), czy... raz w tygodniu przesiadając się na rower, zamawiając zakupy online, załatwiając sprawunki przez telefon.
Warto odnaleźć w książce samochodu, w Internecie, ile powinien nasz model palić. Jeśli zużywa wyraźnie więcej, odpowiada za to nasz styl jazdy, albo mamy niesprawny samochód. I znów wracamy z ofertą Przeglądu ZImowego w Autoryzowanych Serwisach Bawaria Motors Warszawa, Janki, Piaseczno, Katowice, Gdańsk. Umów wizytę.
Tu brylują BMW z napędem elektrycznym i PHEV, gdzie można zamówić sobie ciepłą kabinę przez aplikację My BMW, zanim zasiądziemy za kierownicą.
Samochody BMW z napędem spalinowym również mają funcję wczesnego, inteligentnego ogrzewania kabiny na 15 minut przed odjazdem. Programujemy ją na pokładzie przez ConnectedDrive. Jednak wykorzystywana jest wtedy energia z akumulatora rozruchowego, a częste korzystanie z pre-heating może wpłynąć na trwałość baterii.
Warto wiedzieć, że benzyna naturalnie da więcej ciepła w kabinie (na etapie nagrzewania) niż Diesel. Więc jeśli dopiero stoimy przed decyzją o zakupie BMW i lubimy ciepło, weźmy to rzadko uwzględniane kryterium pod uwagę.
W ostateczności - zamawiamy montaż ogrzewania postojowego z Oryginalnych Akcesoriów BMW na Zimę.
Karoserie BMW są ocynkowane ogniowo. Nie widujemy zardzewiałych BMW, szczególnie w klimacie przejściowym, na polskich ulicach, obficie posypywanych solą przy przechodzeniu temperatury przez 0 st. C. Okres trwania gwarancji perforacyjnej w BMW to 12 lat.
Zobacz też: