Wymiana piór wycieraczek MINI. Zapraszamy!

Czy jechać do serwisu MINI specjalnie na wymianę piór wycieraczek? Tak, wykonujemy klientom wymianę samych piór. Bo taki drobiazg jak nowe wycieraczki potrafi o 100% podnieść satysfakcję z jazdy. Montujemy (i sprzedajemy na wynos) oryginalne pióra MINI, dobrane do modelu (długość i konstrukcja pióra). Regulujemy dysze spryskiwacza. Wymiana piór szyby przedniej, tylnej i reflektorów.

Mamy również pióra do systemów natrysku płynu na szybę wprost z ramienia wycieraczki lub z pióra wycieraczki (najnowsze rozwiązanie). Są trzy różne systemy w BMW Group - poniżej prezentujemy ich specyfikę/zalety.

Czysta przednia szyba, widok z fotela kierowcy MINI

W których modelach i jak często?

Zapraszamy na wymianę piór wycieraczek szyby przedniej, tylnej i reflektorów we wszystkich modelach, typoszeregach i rocznikach MINI - nowe i starsze modele - benzyna, diesel, PHEV, Electric.

Ideałem jest wymiana piór szyby przedniej co 6 miesięcy (tylna szyba i reflektory - rzadziej). Nie każdy użytkownik MINI przyjmuje argumenty za tak częstą wymianą piór szyby czołowej. Pióra tracą swoje właściwości stopniowo i łatwo przeoczyć moment, w którym bezpieczeństwo eksploatacji samochodu cierpi już nadmienie, a satysfakcja z jazdy ustąpiła miejsca cierpieniu. Wymienia się wtedy pióra awaryjnie, na gwałt. Może dojść do porysowania przedniej szyby.


Top modele MINI, w których wymienia się wycieraczki

Oto ranking modeli, których użytkownicy aktualnie wymieniają pióra wycieraczek najczęściej:

  • MINI Hatch 5 drzw. (F55) - 2015-2024
  • MINI Hatch 3 drzw. (F56) - 2014-2024
  • MINI Cooper (R56) - 2007-2013
  • MINI One/Cooper (R50), Cooper S (R53) - 2001-2006
  • MINI Countryman (F60) - 2017-2024
  • MINI Countryman (R60) - 2011-2016
  • MINI Paceman (R61) - 2013-2016
  • MINI Clubman (F54) - 2016-2024
  • MINI Clubman (R55) - 2008-2015
  • MINI Cabrio (F57) - 2016-2024
  • MINI Convertible (R57) - 2009-2015
  • MINI Coupé (R58), Roadster (R59) - 2012-2015
  • MINI Cabrio (R52) - 2004-2008

Zapraszamy Was, kierowcy tych modeli, na wymianę wycieraczek szczególnie gorąco!

Autoryzowane Serwisy MINI Bawaria Motors Warszawa • Janki • Piaseczno • Katowice • Gdańsk.

Wymiana pióra wycieraczki w MINI

Kiedy wymieniać pióra?

Zalecany interwał wymiany piór szyby przedniej - co 6 miesięcy.

Pióra szyby tylnej i reflektorów - co 12-24 miesiące.

Jakie objawy wskazują na potrzebę wymiany piór wycieraczek?

  • Smugi cieczy, błota, śniegu pozostawiane na szybie przez pracującą na mokro wycieraczkę.
  • Gumka pióra kładzie się na bok; albo przedziera się (widać przy pracującej wycieraczce).
  • Całe pióro kładzie się na bok przy każdej zmianie kierunku ruchu wycieraczki; słychać przewracanie się pióra (to już skrajne zużycie).


Praktyczne uwagi

  • Lewe pióro (kierowcy) jest z reguły dłuższe niż prawe (pasażera). W ruchu prawostronnym ;)
  • Pióra starzeją się również w samochodzie stojącym w garażu, wyłączonym z eksploatacji, youngtimerze.
  • Wymiana samodzielna piór - zachęcamy do przećwiczenia, wystarczy namierzyć przycisk lub "blaszkę" przy adapterze, by zwolnić pióro z ramienia. Możliwość samodzielnej wymiany piór u nas na parkingu.
  • Jak w MINI ustawić wycieraczki na szybie pionowo (do wymiany piór) - patrz video na dole strony.

Zapraszamy do sklepów Bawaria Motors po oryginalne pióra MINI.

Warszawa • Janki • Piaseczno • Katowice • Gdańsk

Wymiana samych gumek?

Wymiana samych gumek też jest możliwa (chociaż nie ma gumek OE MINI na wymianę). Gumki wymieniają prawdziwi koneserzy czy minimaliści. Pióro rzadko sprawuje się jak nowe po wymianie gumek, bo trudno pióro zmontować do stanu fabrycznego (inne luzy po zmontowaniu, minimalnie różniące się wymiary gumek-zamienników od tych oryginalnych).

Są już gumki do flat blade'ów - zwanych też piórami płaskimi lub bezprzegubowymi, choć wymiana gumki w piórze flat blade może wymagać bardziej rozwiniętych zdolności manualnych (m.in. wykonania wycięć w gumce) niż w piórze standardowym. Nie w każdym piórze flat blade wymiana samej gumy jest możliwa. Musi to być pióro z gumką pływającą, ruchomą.

Wymiana samych gum niesie też inne ryzyka:

  • Metalowa konstrukcja pióra może mieć już luzy, lub wkrótce je złapać. Przy flat blade'ach - pytanie na ile blaszki stanowiące konstrukcję utraciły już sprężystość i czy taki zregenerowany flat blade będzie dobrze zbierał nam wodę z szyby.
  • Istnieje prawdopodobieństwo, że gumka będzie nam wyjeżdżać z pióra, może być potrzeba poprawiania pióra co jakiś czas.
  • Gumki zamienniki mogą mieć niską jakość. Guma może się szybko utlenić, zestarzeć na słońcu, pod wpływem wilgoci.

Trzy systemy spryskiwacza BMW Group

Przed wymianą piór warto mieć świadomość, który z trzech systemów spryskiwacza mamy na pokładzie. Szczególnie przy trzecim, najnowszym i najbardziej zaawansowanym, potrzebne są i specjalne pióra ze zintegrowanymi dyszami, i umiejętność wymiany potwierdzona praktyką.

Chcemy tu również dać wyraz zaawansowaniu BMW Group i MINI w kwestii takiego drobiazgu, jak oczyszczanie szkła samochodowego z pyłu, błota, śniegu, szadzi, oblodzenia. Przyczynek do odpowiedzi na pytania "Czy warto kupić MINI?" i "Czy MINI jest dla mnie?".

Dysze spryskiwacza na masce/podszybiu

Czyli system tradycyjny. Grzybki są najczęściej podgrzewane.

Zaletą jest prostota konstrukcji i rozpoznanie przez niezależnych mechaników. Każdy serwisant wie, jak system działa.

Wadami bywają podatność na wiatr, nietrafianie płynu w cel przy zakłóceniach, np. lekkim rozregulowaniu dysz, zabrudzeniu, poluzowaniu grzybka. Dochodzi marnowanie płynu, bo część płynu spływa na podszybie lub w czasie jazdy zdmuchiwana jest na słupki A i na szyby boczne. A więc i konieczność częstszego uzupełniania płynu w zbiorniczku pod maską.

System jest w pewnym sensie najmniej bezpieczny - potrafi zakłócić widoczność kierowcy. Ważne jest właściwe wyregulowanie dysz i oczywiście rozważna obsługa przez kierowcę.

System taki nie wymaga specjalnych piór wycieraczek, ot montujemy flatblade'y lub nawet pióra konstrukcji tradycyjnej. Jakość piór, ich trwałość odgrywa kluczową rolę. Zapraszamy po oryginalne pióra MINI i na ich wymianę u nas w serwisach.

Trzy dysze spryskiwacza na podszybiu

Dysze spryskiwacza na ramionach wycieraczek

System skuteczniejszy i nowszy. Dysze są tu zamocowane do ramion wycieraczek, ale nie do piór. I jest tych dysz więcej (p. rysunek)

Natrysk płynu na szybę ma miejsce tylko gdy wycieraczka porusza się do góry. Płyn w większości trafia tam, gdzie powinien, prawie się nie marnuje. Wycieraczka pracuje na mokro.

Dysze nie są podgrzewane. Zalecany jest płyn spryskiwacza zimowy, niezamarzający.

Wymiana piór wymaga tu większej uwagi.

Dysze spryskiwacza na ramionach wycieraczek, szyba przednia BMW

Dysze spryskiwacza zintegrowane z piórami

System najbardziej zaawansowany. Wymaga specjalnych pióra wycieraczek BMW Group z wbudowanymi i podgrzewanymi dyszami.

Płyn może być natryskiwany zarówno gdy wycieraczka porusza się w górę, jak i w dół. Doskonała skuteczność oczyszczania szyby przedniej. Prawie brak zakłócania widoczności kierowcy - system w trakcie pracy prawie niezauważalny dla prowadzącego.

Dysze spryskiwacza w piórach wycieraczek BMW

Jak ustawić wycieraczki w MINI pionowo (do wymiany piór)?

Jak ustawić wycieraczki w BMW pionowo, do wymiany piór?