Bawaria Motors Internetowym Dealerem Roku 2023? Głosuj!

Jak zmieniają się dealerzy samochodowi w Polsce? Czy szykują się do sprzedaży samochodów przez Internet? Jak zdobywają nowych klientów? Ranking Internetowy Dealer Roku daje część odpowiedzi. W edycjach 2022 i 2021 Numerem 1 w Polsce była Bawaria Motors. Które nasze działania zdobyły uznanie - czytaj poniżej. Czy otrzymamy tytuł w 2023?


Głosuj na Internetowego Dealera Roku 2023

Oddać głos możesz online do środy, 22 listopada 2023.


Jakie działania... działają?

Dziś kupuje się samochód na jednej wizycie. Marketing dealera przeniósł się więc do Internetu, tam kojarzą się klient z dealerem. Przesłanie oferty przez WhatsApp, uzgadnienie warunków w trakcie video call, itd. Ta jedna wizyta, bo klient chce dotknąć, sprawdzić moc silnika. Nieraz dostarczamy już nowy samochód lawetą pod dom/firmę, choć ten krok dopiero stawiamy.

Bardzo na czasie jest model agencyjny, lubiany przez importerów, a wywierający presję na dealerów. Klient ma otrzymać takie same warunki zakupu nowego samochodu w całej Polsce - przygrywka do sprzedaży przez Internet. Pytanie czy to się uda pozostaje otwarte. Przy produkcie wymagającym późniejszej obsługi serwisowej, nadającym się do upgrade'u, aktualizacji, odsprzedaży - tak różnym od elektroniki użytkowej, smartfonu, który wymieniamy co 3 lata i ląduje w recyklingu. Chcąc nie chcąc, dealerzy przestawiają się na model agencyjny, budują swoje internetowe wizerunki, by wyróżnić się i dać zapamiętać inaczej niż ceną z oferty.

Cykl życia samochodu. Tu są sprzeczne tendencje - ale górę bierze dłuższe utrzymanie w stanie "jak nowy, serwisowany w ASO". Sprzyja temu dopracowanie przez producentów zabezpieczeń antykorozyjnych, pomimo miniaturyzacji silników; i dziś 10-letni samochód może wyglądać atrakcyjnie i być kąskiem na rynku używanych. W tym kierunku idzie marketing Internetowy - obrót używanymi u niektórych dealerów przewyższa już sprzedaż samochodów nowych. Za tym podążają sklepy internetowe z częściami, akcesoriami; oferta serwisów dla samochodów 5+.

Widoczny jest trend uobrazkowienia i przyspieszenia przekazu - powodzenie mają kanały video, tiktokowe, instagramowe.

W tle stoi backend w postaci baz danych, crm-ów; im lepiej zintegrowanych z "facebookowym", atrakcyjnym wizualnie frontendem, tym trafniej dealer potrafi utrzymać relację i pojawić się u drzwi klienta z nową propozycją, akurat wtedy, gdy trzeba.


Które aktywności doceniono u Internetowego Dealera Roku 2022?

Za co tytuł w 2021


Zespoły BMW MINI Bawaria Motors

Warszawa, Janki. Piaseczno, Katowice, Gdańsk

Internetowy Dealer Roku