Wymiana piór wycieraczek BMW. Zapraszamy!

Czy jechać do serwisu BMW specjalnie na wymianę piór wycieraczek? Tak, wykonujemy klientom wymianę samych piór. Bo taki drobiazg jak nowe wycieraczki potrafi o 100% podnieść satysfakcję z jazdy. Montujemy (i sprzedajemy na wynos) oryginalne pióra BMW, dobrane do modelu (długość i konstrukcja pióra). Regulujemy dysze spryskiwacza. Wymiana piór szyby przedniej, tylnej i reflektorów.

Mamy również pióra do systemów natrysku płynu na szybę wprost z ramienia wycieraczki lub z pióra wycieraczki (najnowsze rozwiązanie). Są trzy różne systemy w BMW - poniżej prezentujemy ich specyfikę/zalety.

Czysta przednia szyba BMW po wymianie piór wycieraczek

W których modelach wymieniamy wycieraczki i jak często?

Wymieniamy pióra wycieraczek szyby przedniej, tylnej i reflektorów we wszystkich seriach, typoszeregach i rocznikach BMW - nowe i starsze modele - benzyna, diesel, PHEV, elektryk.
M. in. Seria 1 - Seria 2 - Seria 3 - Seria 4 - Seria 5 - Seria 6 - Seria 7 - Seria 8 - i3 i4 i7 i8 - X1 X2 X3 X4 X5 X6 X7 XM - M2 M3 M4 M5 M6 M8 - Z4 - odmiany GT Gran Turismo - elektryki iX.

Ideałem jest wymiana piór szyby przedniej co 6 miesięcy (tylna szyba i reflektory - rzadziej). Nie każdy użytkownik BMW przyjmuje argumenty za tak częstą wymianą piór szyby czołowej. Pióra tracą swoje właściwości stopniowo i łatwo przeoczyć moment, w którym bezpieczeństwo eksploatacji samochodu cierpi już nadmienie, a "radość z jazdy" ustąpiła miejsca cierpieniu. Wymienia się wtedy pióra awaryjnie, na gwałt.  Może dojść do porysowania przedniej szyby.


Top 10 modeli, w których wymienia się wycieraczki

Oto ranking modeli, których użytkownicy aktualnie wymieniają pióra wycieraczek najczęściej:

  • BMW serii 5 (F10) - 2009-2017
  • Seria 5 (E60) - 2003-2010
  • Seria 5 (E39) - 1995-2003
  • BMW serii 3 (G20) - 2018-
  • Seria 3 (F30) - 2011-2018
  • Seria 3 (E90) - 2004-2012
  • BMW X3 (F25) - 2010-2017
  • BMW X2 (F39) - 2017-2023
  • BMW X1 (F48) - 2015-2022
  • BMW X1 (E84) - 2009-2015

Zapraszamy Was, kierowcy tych modeli, na wymianę wycieraczek szczególnie gorąco!

Autoryzowane Serwisy BMW Bawaria Motors Warszawa • Janki • Piaseczno • Katowice • Gdańsk.

BMW wymiana piór wycieraczek, szyba przednia

Kiedy wymieniać pióra?

Zalecany interwał wymiany piór szyby przedniej - co 6 miesięcy.

Pióra szyby tylnej i reflektorów - co 12-24 miesiące.

Jakie objawy wskazują na potrzebę wymiany piór wycieraczek?

  • Smugi cieczy, błota, śniegu pozostawiane na szybie przez pracującą na mokro wycieraczkę.
  • Gumka pióra kładzie się na bok; albo przedziera się (widać przy pracującej wycieraczce).
  • Całe pióro kładzie się na bok przy każdej zmianie kierunku ruchu wycieraczki; słychać przewracanie się pióra (to już skrajne zużycie).


Praktyczne uwagi

  • Lewe pióro (kierowcy) jest z reguły dłuższe niż prawe (pasażera). W ruchu prawostronnym ;)
  • Pióra starzeją się również w samochodzie stojącym w garażu, wyłączonym z eksploatacji, youngtimerze.
  • Wymiana samodzielna piór - zachęcamy do przećwiczenia, wystarczy namierzyć przycisk lub "blaszkę" przy adapterze, by zwolnić pióro z ramienia. Możliwość samodzielnej wymiany piór u nas na parkingu.
  • Jak w BMW ustawić wycieraczki na szybie pionowo (do wymiany piór) - patrz video na dole strony.

Zapraszamy do sklepów Bawaria Motors po oryginalne pióra BMW.

Warszawa • Janki • Piaseczno • Katowice • Gdańsk

Wymiana samych gumek?

Wymiana samych gumek też jest możliwa (chociaż nie ma gumek OE BMW na wymianę). Gumki wymieniają prawdziwi koneserzy czy minimaliści. Pióro rzadko sprawuje się jak nowe po wymianie gumek, bo trudno pióro zmontować do stanu fabrycznego (inne luzy po zmontowaniu, minimalnie różniące się wymiary gumek-zamienników od tych oryginalnych).

Są już gumki do flat blade'ów - zwanych też piórami płaskimi, choć wymiana gumki w piórze flat blade może wymagać bardziej rozwiniętych zdolności manualnych (m.in. wykonania wycięć w gumce) niż w piórze standardowym. Nie w każdym piórze flat blade wymiana samej gumy jest możliwa. Musi to być pióro z gumką pływającą, ruchomą.

Wymiana samych gum niesie też inne ryzyka:

  • Metalowa konstrukcja pióra może mieć już luzy, lub wkrótce je złapać. Przy flat blade'ach - pytanie na ile blaszki stanowiące konstrukcję utraciły już sprężystość i czy taki zregenerowany flat blade będzie dobrze zbierał nam wodę z szyby.
  • Istnieje prawdopodobieństwo, że gumka będzie nam wyjeżdżać z pióra, będzie trzeba poprawiać pióro co jakiś czas.
  • Gumki zamienniki mogą mieć niską jakość. Guma może się szybko utlenić, zestarzeć na słońcu, pod wpływem wilgoci.

Trzy systemy spryskiwacza w BMW

Przed wymianą piór warto mieć świadomość, który z trzech systemów spryskiwacza mamy na pokładzie. Szczególnie przy trzecim, najnowszym i najbardziej zaawansowanym, potrzebne są i specjalne pióra ze zintegrowanymi dyszami, i umiejętność wymiany potwierdzona praktyką.

Chcemy tu również dać wyraz zaawansowaniu BMW w kwestii takiego drobiazgu, jak oczyszczanie szkła samochodowego z pyłu, błota, śniegu, szadzi, oblodzenia. Przyczynek do odpowiedzi na pytania "Czy warto kupić BMW?" i "Czy BMW jest dla mnie?".

Dysze spryskiwacza na masce/podszybiu

Czyli system tradycyjny, tylko w BMW mogą być trzy podgrzewane grzybki. W innych markach bywają po dwa grzybki.

Zaletą jest prostota konstrukcji i rozpoznanie przez niezależnych mechaników. Każdy serwisant wie, jak system działa.

Wadami jest podatność na wiatr, nietrafianie płynu w cel już przy niewielkich zakłóceniach, np. lekkim rozregulowaniu dysz, zabrudzeniu, poluzowaniu grzybka. Dochodzi marnowanie płynu, bo część płynu spływa na podszybie lub w czasie jazdy zdmuchiwana jest na słupki A i na szyby boczne. A więc i konieczność częstszego uzupełniania płynu w zbiorniczku pod maską.

System jest w pewnym sensie najmniej bezpieczny - potrafi zakłócić widoczność kierowcy. Ważne jest właściwe wyregulowanie dysz i oczywiście rozważna obsługa przez kierowcę.

System taki nie wymaga specjalnych piór wycieraczek, ot montujemy flatblade'y lub nawet pióra konstrukcji tradycyjnej. Jakość piór, ich trwałość odgrywa kluczową rolę. Zapraszamy po oryginalne pióra BMW i na ich wymianę u nas w serwisach.

Trzy dysze spryskiwacza na podszybiu

Dysze spryskiwacza na ramionach wycieraczek

System skuteczniejszy i nowszy. Dysze są tu zamocowane do ramion wycieraczek, ale nie do piór. I jest tych dysz więcej (p. rysunek)

Np. BMW serii 7 (G70) - 2022-

Natrysk płynu na szybę ma miejsce tylko gdy wycieraczka porusza się do góry. Płyn w większości trafia tam, gdzie powinien, prawie się nie marnuje. Wycieraczka pracuje na mokro.

Dysze nie są podgrzewane. Zalecany jest płyn spryskiwacza zimowy, niezamarzający.

Wymiana piór wymaga tu większej uwagi.

Dysze spryskiwacza na ramionach wycieraczek, szyba przednia BMW

Dysze spryskiwacza zintegrowane z piórami

System najbardziej zaawansowany. Wymaga specjalnych pióra wycieraczek BMW z wbudowanymi i podgrzewanymi dyszami.

Wystepuje np. w BMW iX.

Płyn może być natryskiwany zarówno gdy wycieraczka porusza się w górę, jak i w dół. Doskonała skuteczność oczyszczania szyby przedniej. Prawie brak zakłócania widoczności kierowcy - system w trakcie pracy prawie niezauważalny dla prowadzącego.

Dysze spryskiwacza w piórach wycieraczek BMW

Jak ustawić wycieraczki w BMW pionowo (do wymiany piór)?

Jak ustawić wycieraczki w BMW pionowo, do wymiany piór?